Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Zitius ny kommunikationsoperatör

12 maj 2017

Zitius kommer att hantera leverantörer och tjänster som tv och bredband genom ett så kallat öppet fibernät för Mölndalsbostäders alla fastigheter.

Den här lösningen uppfyller våra krav på en stabil och framtidssäker avtalspart och det innebär att samtliga våra hyresgäster kommer att få tillgång till att fritt kunna välja ur ett utbud av leverantörer och tjänster på samma villkor, var man än bor som hyresgäst hos Mölndalsbostäder. ”Att kommunikationsoperatören uppfyller det kravet har varit en mycket viktig del i vår upphandling”, säger Roger Gordon, energistrateg på Mölndalsbostäder.

”Bredbandskapaciteten blir en allt mer prioriterad fråga bland våra hyresgäster. Att säkerställa möjligheten till snabbare hastigheter och en säker uppkoppling är en mycket viktig del i vår upphandling". Samarbetet med Zitius som leverantör känns helt rätt i tiden och vi ser fram emot att erbjuda våra hyresgäster ett framtidssäkrat boende", fortsätter Roger.

”Vi är mycket glada för att Mölndalsbostäder uppskattar och inser värdet av de starka varumärken vi har i vår portfölj. Zitius jobbar kvalitetsmedvetet och lyhört med att utveckla och tillhandahålla branschens bästa tjänsteleverantörsportfölj för våra kunder. Att enkelt kunna samla alla sina tjänster hos en leverantör och samtidigt få ett brett utbud, är jag säker på kommer tilltala många av hyresgästerna hos Mölndalsbostäder" säger Haval van Drumpt, VD på Zitius.

I hemmen vill man koppla upp allt fler prylar utan att kvaliteten eller stabiliteten försämras. Det gör det dessutom möjligt att kunna dra nytta av digitala servicetjänster inom till exempel sjukvård och utbildning. ”Det känns jättebra att vi nu kommer att kunna ge hyresgästerna hos Mölndalsbostäder tillgång till framtidens digitala möjligheter”, fortsätter Haval.

Mer detaljerad information kommer att presenteras inom kort för Mölndalsbostäders hyresgäster som berör själva bytet och vad det innebär, men redan nu vill vi tipsa om zmarket.se som ger en bra uppfattning om vad ett öppet nät innebär.

För mer information om projektet, vänligen kontakta:

Mats Andersson

Fastighetsutvecklingschef