Förvaltare specialfastigheter

Vi söker en utvecklingsorienterad och engagerad förvaltare till vårt förvaltningsområde specialfastigheter. Vi erbjuder varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en organisation med engagerade och delaktiga medarbetare, där kundfokuset är stort och beslutsvägarna korta. Just nu är vi inne i ett mycket expansivt och spännande skede och fastighetsbranschen generellt utvecklas och digitaliseras i en allt högre takt. 

Om uppdraget  

Som förvaltare för förvaltningsområdet specialfastigheter har du ett totalansvar för den löpande förvaltningen av fastigheterna, innefattande drift och underhåll samt efterlevnaden av myndighetskrav. Våra specialfastigheter består av äldreboenden, servicelägenheter, boenden enligt LSS, trygghetsboende, vårt eget huvudkontor, kooperativa hyresrätter samt temporära bostäder för nyanlända.  

En central del av arbetet är samverkan med Mölndals stad, att ha förståelse för deras verksamhetsbehov samt att bibehålla och utveckla goda relationer med staden. Du planerar och genomför underhåll utifrån de strategiska beslut som fattats. Förvaltarrollen innefattar också ett ekonomiskt ansvar för fastigheterna med förhandling och upprättande av blockhyresavtal/lokalkontrakt, verksamhetsplan, budget, prognosarbete och uppföljning. Du har personalansvar för ett team på ca 10 medarbetare.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) och provanställning tillämpas. Du rapporterar till chefen för förvaltningsavdelningen och kommer att ha din arbetsplats på Häradsgatan 1 nära Mölndals innerstad.  

Om dig 

Vi ser gärna att du är utbildad inom drift och förvaltning eller har en annan relevant eftergymnasial utbildning som bedöms som likvärdig. Du har arbetat i en liknande roll i minst tre år och är van att arbeta i nära dialog med kunder. Du har breda kunskaper inom fastighetsekonomi, underhållsplanering, fastighetsdrift och fastighetsägaransvaret. Kunskap inom såväl bostadsjuridik som lokaljuridik är krav för tjänsten. Dina IT-kunskaper är goda och du behärskar Office365.  

Som person bör du vara strukturerad, analytisk, uthållig och drivande. För att lyckas i rollen som förvaltare är det viktigt att du har goda ledaregenskaper, är en duktig kommunikatör och kan uttrycka dig ledigt i både tal och skrift. Samarbetsförmåga, servicekänsla och lyhördhet är ytterligare egenskaper som vi värdesätter. Då tjänsten innebär personalansvar krävs tidigare erfarenhet av detta. Ditt ledarskap är coachande och präglas av delaktighet och samarbete. Du uppmuntrar dina medarbetare att skapa resultat tillsammans. 

Ansökan och kontaktperson 

Du skickar in din ansökan och CV senast den 20 januari 

Här ansöker du om tjänsten. 

Har du några frågor kring tjänsten kontakta Henrik Freed, Chef Förvaltning,
0
31-720 84 05 eller henrik.freed@molndalsbostader.se 

Göran Johansson, facklig företrädare Unionen,
031-720 84 67 eller goran.johansson@molndalsbostader.se 

 


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare annonsering.