Nu söker vi en bovärd till våra samhällsfastigheter

Gillar du att ge god service och ha daglig kontakt med kunder. Är du lika vass på att arbeta administrativt och digitalt som du är på att utföra reparationer? Drivs du av att bidra till ett hållbart boende och att skapa den sköna känslan att komma hem? Klappar hjärtat dessutom lite extra för allmännyttans uppdrag? Då är du som klippt och skuren för jobbet som Bovärd i våra samhällsfastigheter.

Ditt uppdrag

Som Bovärd är du ansiktet utåt i våra samhällsfastigheter. Rollen innebär att du arbetar självständigt med reparationer, tillsyner, ronderingar och besiktningar. Reparationer och underhållsarbeten i lägenheter och allmänna utrymmen utför du antingen själv eller beställer från någon av våra leverantörer. Uppgifterna kommer ofta från våra kunder, via vårt kundcenter, i samband med besiktningar eller på uppdrag från förvaltaren.

Du kommer vare en del i ett förvaltningsteam med förvaltaren för samhällsfastigheter som närmste chef. Du har ett nära samarbete med förvaltaren och fastighetsarbetarna i teamet. 

I uppdraget ingår till exempel:

  • Att självständigt hantera fel- och serviceanmälningar i ditt område. Antingen genom egna åtgärder eller genom beställning av leverantörer där du ansvarar för hela flödet, från beställning till efterkontroll.
  • Att genomföra förbesiktningar samt flytt- och städbesiktningar i dina fastigheter
  • Att genomföra tillsyner och ronderingar i dina fastigheter för att åtgärda eller rapportera vidare brister eller underhållsbehov till förvaltaren.
  • Att genomföra SBA-arbetet samt vara anläggningsansvarig för brandlarm inom avdelningen samhällsfastigheter
  • Att koordinera och stötta fastighetsarbetarna i teamet i deras dagliga arbete och vid gemensamma insatser.
  • Ansvar för att upprätta och följa reparationsbudgeten för dina fastigheter.
  • Att granska, kontera och godkänna fakturor
  • Att på ett kostnadsmedvetet sätt ansvara för valet mellan att reparera och byta ut komponenter i fastigheten.
  • Att självständigt driva mindre försäkringsärenden som till exempel vattenskador och brandskador

Du kommer att ha din placering på Mölndalsbostäders huvudkontor och rapportera till förvaltare för Samhällsfastigheter.

Om dig

Som person är du lyhörd, självgående och handlingskraftig med en god organisationsförmåga. Du är lika bekväm med att samarbeta med kollegor som att arbeta självständigt.

Du gillar att ha daglig kontakt med kunder, är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du använder obehindrat digitala verktyg i din administration och är van vid att självständigt planera och följa upp ditt arbete. 

Kvalifikationer

  • Genomförd gymnasieutbildning och med minst tre års erfarenhet av liknande arbete
  • Erfarenhet från att utföra avflyttningsbesiktningar
  • B-körkort
  • Mycket goda IT-kunskaper i de för tjänsten relevanta områden.
  • SBA-arbete samt anläggningsansvarig för brandlarm

Meriterande

  • Yrkeserfarenhet: snickeri/VVS/elarbeten
  • Brandsäkerhet, heta arbeten

Annan viktig information

Tjänsten är heltid med tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Skicka in din ansökan, personligt brev och CV via jobbet.se, så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande.  Sista ansökningsdag 2023-05-31.

Har du några frågor kontakta gärna

Clas Svensson, förvaltare samhällsfastigheter
031-720 84 08, clas.svensson@molndalsbostader.se

Göran Book, facklig representant för Fastighetsanställdas förbund
goran.book-pettersson@molndalsbostader.se

Notera

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare annonsering. 

Dags för nytt jobb?

Sök jobbet som bovärd i våra samhällsfastigheter

Dags för nytt jobb?

Sök jobbet som bovärd i våra samhällsfastigheter