Kundcentermedarbetare

Vill du vara med och utveckla Mölndalsbostäders avdelning kundcenter? Är du en fena på att möta kunder både fysiskt och digitalt? Gillar du ett högt tempo med en stor variation i de dagliga arbetsuppgifterna? Då ska du söka tjänsten som kundcentermedarbetare hos oss.  

Just nu befinner vi oss mitt i en spännande utveckling där vi strävar efter att ge våra hyresgäster den sköna känslan av att komma hem. Den digitala utvecklingen av vår verksamhet och kundrelation är en viktig del i den utvecklingen. Rollen som kundcentermedarbetare är en viktig del i vår resa.  

Om rollen

Arbetet som kundcentermedarbetare är en kundnära roll där du möter våra kunder via telefon, mejl och personliga besök. Frågorna från kunderna kan röra allt från felanmälan på en diskmaskin till frågor om betalning eller nyckelutlämning. En del frågor kan du svara på direkt och i andra fall tar du emot information, upprättar ett ärende och skickar det till våra kollegor som tar över ärendet och kundkontakten. Vi är en nystartad avdelning med ett team på fyra medarbetare och en chef, där vi kommer fokusera på att utveckla arbetssätt och nya vägar att möta våra kunder.  

Vem är du?  

För att lyckas i rollen som kundcentermedarbetare ser vi att du är kommunikativ, ansvarsfull, positiv och motiveras av att bidra till hög kundnöjdhet. Du gillar att möta olika typer av människor och på ett pedagogiskt sätt skapa förutsättningar för goda möten. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i kundernas olika situationer och inger förtroende. Du gillar när den ena dagen inte är den andra lik, har förmåga att skapa struktur och kan hantera flera uppgifter parallellt. Du ser lösningar där andra ser problem och är öppen för att hitta nya vägar framåt. Eftersom vi arbetar i olika system är det viktigt att du har en god IT-vana.  

Erfarenhet och kompetens

Det är meriterande om du har arbetat med kundservice tidigare. För tjänsten krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift och har en avslutad gymnasieutbildning.

Ansökan och kontaktperson

Vi tar emot ansökningar fram till och med den 15 augusti 2021, men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.  

Du skickar in din ansökan genom att följa den här länken. 

Kontaktperson för tjänsten är Evelina Johnson, Chef Kundcenter, tfn 0728-25268,
epost evelina.johnson@molndalsbostader.se (kontaktbar under vecka 28 och 32).  

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) med provanställning sex månader, och du rapporterar till chefen för Kundcenter. Du kommer att ha din arbetsplats på Häradsgatan 1, nära Mölndals innerstad. Välkommen med din ansökan! 

 

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare annonsering.