Kontakta oss
Varmt välkommen att kontakta oss med ditt ärende. Enklast att ta kontakt är via Mina sidor eller mejl. För att ge dig bästa service och undvika köer tar vi endast emot bokade besök i vårt kundcenter.
Med risk att människor eller fastigheter kan komma till skada
Telefon: 031-720 84 00, dygnet runt
Vid fara för liv ring 112
Exempel på akuta ärenden:
- Elfel
- Vattenläckor och översvämningar
- Avsaknad av vatten
- Totalstopp i avloppet
- Kyl och frys som inte fungera
Vardagar: 08.00–16.00.
Telefon: 031-720 84 00
Övrig tid, ring vår störningsjour:
Telefon: 031-720 84 50
Vid fara för liv ring 112
Vad räknas som akut störning
En störning beror på omständigheterna i det enskilda fallet. Du och dina grannar ska kunna leva ett normalt liv i era hem. Det innebär att visa hänsyn till varandra. Men också att acceptera att det ibland kan låta från dina grannar, utan att det räknas som en störning.
Exempel på störningar:
- Mycket hög volym på musik eller tv
- Oväsen i trappuppgången som som pågår länge
- Hundar som skäller och ylar högt och länge
Är något trasigt i din bostad eller någon annan del av fastigheten där du bor? Gör en felanmälan så kontaktar vi dig så snart vi kan. Gör din felanmälan genom att kontakta oss via
- Mina sidor
- Enklaste sättet att ta kontakt med oss - Mejla kundcenter@molndalsbostader.se
- Glöm inte lämna dina kontaktuppgifter - Telefon 031 - 720 84 00
-Telefontider vardagar 9-12
När ska man göra en felanmälan?
- Om något som tillhör din lägenheten är trasigt och behöver bli lagat.
- Om något är trasigt i tvättstugan, trapphuset, miljöhuset, förråd, lekplats, gården eller andra gemensamma utrymmen.
Vems ansvar
Om du är osäker på vad som är ditt eller vårt ansvar kring ditt boende och våra områden kan du läsa mer om det i vår ansvarsguide.
Vill du lösa dina ärenden när det passar dig? På Mina sidor har du alltid tillgång till våra smidigaste tjänster, dygnet runt.
Här kan du:
- Göra en felanmälan snabbt och enkelt.
- Få koll på dina hyresbetalningar och se din senaste hyresavi.
- Hitta ditt OCR-nummer när du behöver det.
- Ställa frågor och få svar som rör ditt boende.
Hitta ditt nästa hem hos oss
Vi samarbetar med Boplats. Det är där du söker alla våra lägenheter.
Gå in på Boplats för att:
Avgift: 200 kronor per år
Viktigt att veta
Det många som söker bostad i Mölndal och kötiderna är i snitt cirka 7,5 år. Genom att registrera dig idag lägger du grunden för ditt framtida hem.
Våra telefontider gäller helgfria vardagar.
Telefon: 031 - 720 84 00
Telefontider
Vardagar: 9.00 - 12.00
Vi vill ge dig och ditt ärende allt vårt fokus när du är hos oss. Därför tar vi endast emot bokade besök. På så vis slipper du även väntetider.
Du bokar ditt besök enkelt via:
- Mina sidor
- kundcenter@molndalsbostader.se
Besöksadress
Häradsgatan 1, Mölndal
Flyttdags och nyckelbyte?
Vi bokar in en tid med dig första helgfria vardagen i månaden mellan 8.00–16.00 för upphämtning eller återlämning av nycklar. Lunchstängt 12.00–13.00.
Häradsgatan 1 i Mölndal
Mölndalsbostäder AB
Box 163
431 22 Mölndal
På Häradsgatan 1 finns ett brevinkast i väggen till vänster om vår huvudentré. Där kan du själv lämna din post till oss. Vi tömmer brevlådan på morgonen varje helgfri vardag.
Vi har stängt följande dagar under 2024:
- måndag 23 december ledighet
- tisdag 24 december julafton
- onsdag 25 december juldagen
- torsdag 26 december annandagjul
- tisdag 31 december nyårsafton
- onsdag 1 januari 2025 nyårsdagen
Rentokil är vår samarbetspartner när det gäller skadedjur.
Kontakta Rentokil direkt vid upptäckt av skadedjur i din lägenhet, på din balkong/altan eller i ditt området.
- Telefonnummer_ 0771-12 23 00
- mejl: order@rentokil.se
När det gäller parkering för bil så samarbetar vi med Mölndals Parkering. På deras hemsida kan du registrera konto, ansöka och hantera dina ärenden.
Behöver du garage, carport eller motorcykelgarage är du välkommen att kontakta oss.
Kundservice
Här har vi samlat information som ger dig svar på de vanligaste boendefrågorna.