Felanmälan
Är något trasigt i din bostad eller någon annan del av fastigheten där du bor? Gör en felanmälan så kontaktar vi dig så snart vi kan. Har du upptäckt skadedjur i eller utanför din lägenhet, kontakta Rentokil.
När ska du göra en felanmälan?
Gör en felanmälan för följande orsaker:
- I din lägenhet
Om något som tillhör lägenheten är trasigt och behöver bli lagat. - Gemensamma utrymmen
Om något är trasigt i tvättstugan, trapphuset, miljöhuset, förråd, lekplats, gården eller andra gemensamma utrymmen.
Ditt ansvar
Du ansvarar själv för ett visst underhåll i din bostad som till exempel:
- byta säkringar och ljuskällor
- laga trasiga persienner
Läs mer om hur du tar hand om din bostad och hur du byter säkringar och ljuskällor.
Det här kan du testa att lösa själv
Innan du gör en felanmälan på grund av följande punkter kan du själv pröva att lösa problemenen genom att läsa mer under varje punkt.
Akuta ärenden
Vid risk att människor eller fastighet kan komma till skada ring 031-720 84 00 och följ knappvalen. Vid fara för liv ring 112.
Exempel på akuta ärenden:
- Elfel
- Vattenläckor och översvämningar
- Avsaknad av vatten
- Totalstopp i avloppet
- Kyl och frys som inte fungerar
När ska du inte kontakta fastighetsjouren?
Om ärendet inte är akut anmäler du felet på Mina sidor, mejlar kundcenter@molndalsbostader.se eller ringer 031-720 84 00 helgfria vardagar 9.00-12.00.
Vad räknas som akut störning
En störning beror på omständigheterna i det enskilda fallet. Du och dina grannar ska kunna leva ett normalt liv i era hem. Det innebär att visa hänsyn till varandra. Men också att acceptera att det ibland kan
låta från dina grannar, utan att det räknas som en störning.
Exempel på störningar:
- Mycket hög volym på musik eller tv
- Oväsen i trappuppgången som som pågår länge
- Hundar som skäller och ylar högt och länge
Ring 031-720 84 00 när det är ett akut störningsärende.
Vardagar hanterar vårt kundcenter ärendet.
Kvällar och helger är det vår störningsjour som hjälper dig.